Wat te doen als u een klacht heeft over uw woning of woonomgeving?

Allereerst geeft u de klacht door aan De Woonplaats.

• U schrijft een mail of een brief, waarin u duidelijk aangeeft:
    • wie u bent, waar u woont, uw telefoonnummer; omschrijf duidelijk wat de klacht is en u dateert de brief (of mail) zodat voor beide partijen duidelijk is wie een klacht heeft, waarover en wanneer de klacht is ingediend.
  • Als u een brief schrijft, maak dat altijd even een kopie voor uzelf (via de printer als u die heeft, of de printer van een familielid/buur of bij de copy shop of bij de bibliotheek).
  • Als u geen reactie krijgt, neem dan weer (telefonisch? Of schriftelijk) contact op en vraag of uw brief/mail is ontvangen en wat er aan gedaan gaat worden.
  • Als u geen antwoord krijgt, of de klacht wordt niet verholpen, dan kunt u bellen, schrijven of mailen naar De Huurdersvereniging en uw probleem uitleggen.
  • U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie van ons. Indien nodig bespreken wij uw klacht op onze eerstvolgende bestuursvergadering, en komen daarna er weer bij u op terug.
  • Dus: u dient uw klacht altijd eerst voor te leggen aan De Woonplaats, zodat zij het kunnen oplossen. Pas als dat niet naar tevredenheid gebeurt, kunt u ons om bemiddeling vragen.

U als huurder heeft de plicht goed voor de huurwoning te zorgen volgens de regels van uw huurcontract en tijdig de huur te betalen. Maar dan heeft u ook recht op een goed onderhouden woning. Als u een klacht hebt, als er iets defect is, waar de verhuurder voor verantwoordelijk is, laat het De Woonplaats (of andere verhuurder) dan direct weten, zodat zij het kunnen oplossen.
Lukt dat niet… dan zijn wij er voor u!

Voorbeelden van door ons behandelde klachten zijn:

• een huurder had last van lekkage, hij moest het water wekenlang in een emmer opvangen. Wij hebben de verhuurder er op aangesproken en het probleem werd verholpen.
  • het trappenhuis van een complex wordt al langere tijd niet goed schoongemaakt. Wij hebben het aangekaart en het wordt nu weer frequent schoongemaakt.
  • huurders van een complex hebben een eigen soosruimte. In de zomer wordt het daar zo heet dat het er niet uit te houden is. Wij hebben ervoor gezorgd dat er een airco kwam.
  • een huurder heeft een scootmobiel, maar geen plaats om die veilig te parkeren. Er is nu een plek waar dat kan.
  • een huurder heeft ruiten die klapperen als de wind er op staat. We hebben contact gezocht met de verhuurder die het probleem opgelost heeft.

Voor het contact over klachten zijn twee mailadressen beschikbaar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.