Logo huurdersvereniging winterswijk

Jaarverslag van april 2019 tot Mei 2020

Aan de leden van onze Huurdersvereniging.

Hierbij ontvangt u van ons stukken voor een schriftelijke jaarvergadering. Zoals u allen weet kon de reguliere jaarvergadering geen doorgang vinden in verband met het Corona virus. Omdat wij toch vinden dat wij u op de hoogte moeten houden van ons werk, hebben wij besloten er een schriftelijke vergadering van te maken.

Het financiële verslag over 2019 is goedgekeurd door de kascommissie. (Dhr. D. ten Damme en dhr. S. Hanevelt)

De begroting van 2020 kunnen wij vanwege de omstandigheden niet in de brief voorleggen.

Samenstelling van het bestuur.

Voorzitter:  Joke te Lindert
Secretaris: Grietje Hanevelt
Penningmeester: Andre Hoenderboom
Klachten: Ata Nadir
  Henk Mengers

Algemeen:

Op 1 september 2020 was het aantal leden van de huurdersvereniging  1486 Op deze datum had de Woonplaats Winterswijk  2841  VHE’s (verhuureenheden)

Vergaderingen bestuur:

Van april 2019 tot mei 2020 Heeft het bestuur 26 keer vergadert. Deze vergaderingen vonden plaats op onze locatie op de 2e verdieping van de Wamelinkhof.

Klachten: Er zijn 25 klachten binnen gekomen waarvan er 12 zijn opgelost, 4 zijn er nog in behandeling bij de woonplaats en de resterende klachten zijn nog in behandeling, misschien niet ontvankelijk verklaart of hebben meer uitleg en tijd nodig.

Er zijn vier vergaderingen gehouden met mevr. Irene Kransen Teamleider Wijken Achterhoek en Landelijk van de Woonplaats.

Bewonerscommissies van de appartementen complexen werden door 1 of meer bestuursleden bezocht om ons voor te stellen, omdat we een nieuw bestuur waren en omdat we hen ook graag wilden leren kennen.

Naast het reguliere overleg met de Woonplaats  is er ook weer volop vergaderd in het kader van de Prestatieafspraken.

Hierover wordt gesproken in het zogenaamde tripartite overleg, dit zijn vergaderingen waarbij  de Woonplaats, de Gemeente en de Huurdersvereniging betrokken zijn. Wij de Huurdersvereniging trachten met onze inbreng  deze prestatieafspraken wat meer handen en voeten te geven . We worden hierbij ondersteund door de Woonbond.

Op 11 december 2019 werden deze prestatie afspraken ondertekent in het gemeentehuis, door de Woonplaats, Gemeente Winterswijk en de Huurdersvereniging Winterswijk.

Overige activiteiten.

Klachten zijn natuurlijk niet het enige waar wij ons mee bezig houden. Wij houden ons o.a. ook nog bezig met:

_ Afwegingen inzake binnengekomen verzoeken om (financiële) steun.

_ Wij hebben een nieuwe actuele website.

_ Er is een nieuwe folder.

_ Nieuwjaarsreceptie Winterswijk.

_ vergaderingen van de Woonbond.

_ Bezoek ledenvergadering Huurdersplatform.

­_ Bezoeken jaarvergadering zuster-huurdersverenigingen.

_ Huurdersfestival.

_ Tel mee met Taal.

_ vergadering Seniorenraad.

Wijk- en buurtbeheer.

Ook in deze periode hebben weer diverse instanties gebruik mogen maken van het ‘potje’ Wijk- en buurtbeheer 2019 en 2020.

_ Opa Klarendag                                                              € 300

_ Stichting Ontmoetingscentrum Senioren Winterswijk

Senioren dag                                  € 400

Met vriendelijke groeten namens het bestuur.

Grietje Hanevelt

Secretaris

Indien u op of aanmerkingen heeft of het financiële jaarverslag of de begroting wilt inzien (alleen op afspraak) kunt u ons mailen of schrijven. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of de Wamelinkhof 16, 7101JV